ICO udelil pokutu 1,48 mil. libier za nezákonné spracúvanie citlivých údajov a nevyžiadané marketingové hovory.
UK Information Commissioner’s Office (ICO) udelil spoločnosti EasyLife pokutu vo výške 1,48 mil. libier. Z toho 1,35 mil. libier za používanie osobných údajov zákazníkov na predaj výrobkov súvisiacich so zdravím bez ich súhlasu. Ďalších 130 000 libier za nevyžiadané priame marketingové hovory.
Používanie histórie nákupov na cielenie zákazníkov
Porušenie GDPR spočívalo v tom, že spoločnosť neinformovala zákazníkov, že dôjde k profilovaniu. To viedlo k nezákonnému a skrytému spracúvaniu citlivých osobných údajov.
Dozorný orgán sa odvolal aj na rozhodnutie Súdneho dvora EÚ. Konkrétne rozhodnutie vo veci OT proti Vyriausioji tarnybines etikos komisija (Case C-184/20, 01.08.2022). Podľa tohto rozhodnutia spracúvanie akýchkoľvek osobných údajov, ktoré môžu nepriamo odhaliť citlivé informácie týkajúce sa fyzickej osoby predstavuje spracúvanie citlivých osobných údajov v zmysle GDPR. Ide o tzv. osobitné kategórie osobných údajov.
Nevyžiadané marketingové hovory
Porušenie pravidiel na ochranu osobných údajov zo strany spoločnosti spočívalo v tom, že v rokoch 2019 až 2020 uskutočnila viac ako 1,3 mil. priamych marketingových hovorov zákazníkom zaregistrovaným v službe Telephone Preference Service (TPS). K osobe, ktorá sa zaregistruje v službe TPS je zakázané uskutočňovať nevyžiadané priame marketingové hovory, iba ak táto osoba oznámi, že je ochotná tieto hovory prijímať.
Na záver uvádzame, že spoločnosť Easylife plánuje podať odvolanie voči rozhodnutiu, o ktorom bude rozhodovať súd.
Pingback: Nové biometrické občianske preukazy - LIDAYOVÁ BAŠARYOVÁ & PARTNERS | advokátska kancelária | Bratislava